fredag den 31. august 2012

Til Oslo-gjengen

Jeg havde besøg i forgårs af mine gode venner i Oslo. Det var en meget dejlig aften, med hygge og mad og en lille smule boblevand, naturligvis; skal der være fest, you know :-)
Jeg har virkelig tænkt over, hvad det er, jeg gerne vil lære af at være i Oslo, og jeg tror, jeg har fundet ud af det: jeg vil blive bedre til at give den gode karma videre.

Da jeg kom til Oslo for et år siden, kendte jeg bare en enkelt jævnaldrende kvinde meget overfladisk. Nu er hun - sammen med tre andre i forskellige aldre - blandt mine bedste venner. Jeg bliver til stadighed overrakset over den imødekommenhed, jeg oplevede, da jeg først kom her, og jeg vil virkelig ønske, at jeg kan give bare en smule af det tilbage. Ikke nødvendigvis til der, hvor det komme fra til mig, men tilbage til nogle andre. Så flere kan få glæde af al den glæde og venlighed og kærlighed, jeg er omgivet af.

Det er lidt smart at sige, at "med venner som jer behøver jeg ikke fjender". Jeg bryder mig ikke om det udtryk, det er... ondskabsfuldt. Men jeg vil alligevel lade mig inspirere af det, når jeg sætter ord på min taknemmelighed og tillid: "Med venner son disse frygter jeg ingen fjender".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar