onsdag den 20. juli 2011

De rigtige spørgsmål

Jeg troede, at jeg havde fundet alle svarene, men det viste sig, at det havde jeg ikke. Der var i hvert fald ikke enighed om, hvad svaret var. Eller måske var der enighed, jeg ville bare ikke indse det...
Eller måske stillede jeg snarere de forkerte spørgsmål. Så måske skal min rejse (hvor den så end komme til at føre mig hen) egentlig handle om at få stillet de(t) rigtige spørgsmål.
Og så er der jo det indledende spørgsmål: kan man stille sig selv store eksistentielle spørgsmål? Er der ikke en vis risiko for, at hvis man gør det - og altså undlader at inddrage andre(s) betragtninger i besvarelsen - så går man glip af en masse potentielt fornuftige og relevante elementer, som det kan være vanskeligt at gennemskue på egen hånd?
Derfor vil jeg (forsøge at) rejse ud i verden og få andre mennesker, fra fremmede lande og kulturer, til at stille mig disse spørgsmål, og med lidt held kan jeg måske få kogt det ned til noget, der kan ende med et enkelt svar, der afslutter denne evige søgen efter Sandheden...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar